KinderCoach Basics

Voor iedereen die van kinderen houdt!
3-daagse praktijkopleiding

KinderCoaching 

KinderCoaching is een kortdurende, laagdrempelig en praktische begeleidingsvorm voor kinderen en hun ouders. Het gaat om maatwerk, niet om een gedragstraining in 'hoe het hoort.'  Je werkt samen met het kind en de ouders.

 

Gratis reserveren?

Wat levert het je op?

  1. Direct toepasbaar

    De technieken kun je meteen toepassen op de plaats waar je leeft of werkt met kinderen. Op school, op de leefgroep, tijdens de BSO en natuurlijk thuis in je gezin.

  2. Krachtig en grondig
    Deze 3-daagse geeft je tools en kennis om direct beter (en anders) met de kinderen te communiceren en ze te coachen naar een gelukkig leven.

  3. Ervaren 
    Met deze cursus ervaar je of het vak van KinderCoach, KinderCounselor of MasterKindertherapeut ook echt iets voor jou is. 

Hoe word je een goede KinderCoach?

Door het goede voor kinderen te doen!

  1. Neem kinderen serieus: ieder kind heeft een goede reden om te doen wat het doen!
  2. Kijk met een open blik naar je eigen gedrag, dat van ouders en kinderen.
  3. Heb plezier in het Coachen van ouders en kinderen.

 

De Academie is het enige opleidingsinstituut in Nederland met een Janusz Korczak Award. Wil je meer weten over de visie van pedagoog Janusz Korczak en hoe wij deze methode doorvoeren in ons lesprogramma? Dat kun je hier lezen.

Wat ga je doen

Het 3-daagse programma bestaat uit 6 dagdelen met de volgende inhoudelijke onderwerpen: 

  1. Ongehoorzaam is ongehoord zijn.
  2. Zeuren is leuren met gevoel.
  3. Ruzie als kunst en kunde.
  4. Jij in je Coach-rol: spelen, praten en uitdagen.
  5. Het Pinokkio-model: de leugen als eigen waarheid.
  6. Gewelddadige kinderen worden geweldige kinderen.

Voor wie & vooropleiding

De praktijkopleiding is op hbo-niveau en voor iedereen die werkt of leeft met kinderen en hen beter wil begrijpen:

Klassenassistente, ouder(s), speeltuinbeheerder, bijzonder curator/kinderadvocaat, opvoedende grootouders, conciërge, kinderbehartiger, groepsbegeleider enz.

 

Heb je vragen over de opleiding? Neem contact op met onze opleidingsadviseur.

Een programma met inhoud

Je krijgt allerlei contact- en interactievaardigheden met kinderen zodat je snel een vertrouwd contact maakt. Je leert je te verplaatsten in de wereld van het kind (empathisch diagnosticeren van Korczak) zodat je je kind op een dieper niveau begrijpt. 

De uitgebreide beschrijving van onderwerpen en thema’s vind je hier.
Het 3-daagse programma bestaat uit 6 dagdelen met de volgende inhoudelijke onderwerpen: 

  1. Ongehoorzaam is ongehoord zijn.
  2. Zeuren is leuren met gevoel.
  3. Ruzie als kunst en kunde.
  4. Jij in je Coach-rol: spelen, praten en uitdagen.
  5. Het Pinokkio-model: de leugen als eigen waarheid.
  6. Gewelddadige kinderen worden geweldige kinderen.

Zie verder het werkboek: ‘De sleutel tot je kind‘ van Charlotte Visch (inbegrepen).

 

Gedragsproblemen bestaan niet

Dat klinkt wonderlijk, maar docent Charlotte Visch, legt je dat graag uit.  

 

Charlotte Visch Kindercoach basics uitleg over gedragsproblemen

(klik op de foto voor de video in YouTube)

 

Hoe je deze visie zelf gaat toepassen, leer in je in deze  korte en mooie praktijkgerichte training!

Studiekosten & data

Studiekosten

De studiekosten zijn € 450. De kosten zijn inclusief de syllabus ‘KinderCoachen met lol’ en het werkboek: ‘De sleutel tot je kind‘ van Charlotte Visch. 

 

Studieduur

3 dagen (18 contacturen)

 

Lesdata en –tijden

Op maandag van 10.30 tot 16.30

2024 | 9/9, 16/9, 23/9

 

Locatie

De lessen vinden plaats op de Nederlandse Academie, Klaprozenweg 123, 1033 NN in Amsterdam Noord/NDSM.

Werkvormen

  • Interactieve les-vorm: jouw inbreng is van belang om de opleiding effectief te maken
  • Uitleg van de theorie en meteen in de klas oefenen met elkaar in kleine groepjes
  • Voorbeelden uit de lesgroep worden gebruikt om de theorie te onderzoeken

Voor wie & vooropleiding

De praktijkopleiding is op hbo-niveau en voor iedereen die werkt of leeft met kinderen en hen beter wil begrijpen:

Klassenassistente, ouder(s), speeltuinbeheerder, bijzonder curator/kinderadvocaat, opvoedende grootouders, conciërge, kinderbehartiger, groepsbegeleider enz.

 

Heb je vragen over de opleiding? Neem contact op met onze opleidingsadviseur.

Een programma met inhoud

Je krijgt allerlei contact- en interactievaardigheden met kinderen zodat je snel een vertrouwd contact maakt. Je leert je te verplaatsten in de wereld van het kind (empathisch diagnosticeren van Korczak) zodat je je kind op een dieper niveau begrijpt. 

De uitgebreide beschrijving van onderwerpen en thema’s vind je hier.
Het 3-daagse programma bestaat uit 6 dagdelen met de volgende inhoudelijke onderwerpen: 

  1. Ongehoorzaam is ongehoord zijn.
  2. Zeuren is leuren met gevoel.
  3. Ruzie als kunst en kunde.
  4. Jij in je Coach-rol: spelen, praten en uitdagen.
  5. Het Pinokkio-model: de leugen als eigen waarheid.
  6. Gewelddadige kinderen worden geweldige kinderen.

Zie verder het werkboek: ‘De sleutel tot je kind‘ van Charlotte Visch (inbegrepen).

 

Gedragsproblemen bestaan niet

Dat klinkt wonderlijk, maar docent Charlotte Visch, legt je dat graag uit.  

 

Charlotte Visch Kindercoach basics uitleg over gedragsproblemen

(klik op de foto voor de video in YouTube)

 

Hoe je deze visie zelf gaat toepassen, leer in je in deze  korte en mooie praktijkgerichte training!

Studiekosten & data

Studiekosten

De studiekosten zijn € 450. De kosten zijn inclusief de syllabus ‘KinderCoachen met lol’ en het werkboek: ‘De sleutel tot je kind‘ van Charlotte Visch. 

 

Studieduur

3 dagen (18 contacturen)

 

Lesdata en –tijden

Op maandag van 10.30 tot 16.30

2024 | 9/9, 16/9, 23/9

 

Locatie

De lessen vinden plaats op de Nederlandse Academie, Klaprozenweg 123, 1033 NN in Amsterdam Noord/NDSM.

Werkvormen

  • Interactieve les-vorm: jouw inbreng is van belang om de opleiding effectief te maken
  • Uitleg van de theorie en meteen in de klas oefenen met elkaar in kleine groepjes
  • Voorbeelden uit de lesgroep worden gebruikt om de theorie te onderzoeken

De beste opleiders

Je krijgt les van inspirerende docenten die allen praktijk voeren. Samen met jou geven zij deze opleiding tot KinderCoach Basics inhoud, kwaliteit en plezier!

 

Jantien van Zuilen, BSc

Docent, MasterKindertherapeut ECP

Charlotte Visch, BA

Docent, MasterKindertherapeut ECP, Integratieve Hypnotherapeut, Adviseur Child & Youth Affairs, Trainer Relatiecoaching en Partnerrelatietherapie.

Alle opleiders van De Academie
Janieke Duijf, Opleidingsadviseur Integratieve Counselor, Coach, Leertherapeut

Wil je meer weten?

Ik beantwoord graag je vragen. Stuur me een e-mail. Als je ook je telefoonnummer geeft bel ik je terug.

Wil je uitgebreider advies op maat? Maak dan een afspraak voor een persoonlijk adviesgesprek via ons contactformulier.

Sfeer proeven? Kom naar ons Open Huis.

2. Het beste voor jezelf

KinderCoach zijn gaat natuurlijk ook over jezelf als mens. In de opleiding werk je ook aan je eigen geluk. Dat is ook nodig: vanuit jouw menskwaliteiten help je een kind met zijn ouders. Populair gezegd: je kunt iemand niet verder helpen dan je zelf ver bent. Zelfinzicht en zelfkennis zijn essentieel, de opleiding biedt je dan ook alle mogelijkheden om als mens te groeien en als professional te ontwikkelen.

Onze visie op persoonlijke en ethische ontwikkeling

  • Versterken van veerkracht, zelfvertrouwen, zelfstandigheid, zelfrespect en zelfbeschikkingsgevoel en autonomie van kinderen.
  • Helpen bij zaken waar ouders last van hebben: ongehoorzaamheid, zeuren, ruziënde kinderen, liegen, gewelddadige kinderen en de bagage van ouders zelf, die van invloed is op het gezin.
  • Ethiek en de rechten van het kind. Je professionele betrouwbaarheid in het handelen volgens de ‘regels van het vak,’ zoals beroepsmatige, persoonlijke, ethische en juridische grenzen.
  • Inzetten van je menskwaliteiten (zoals nieuwsgierigheid en compassie) en het functioneel hanteren van (eigen)emoties tijdens de interactie met het kind en de ouders.
  • Het beïnvloeden van het veranderingsproces van het kind en de ouders. Hierdoor faciliteer jij hen om optimaal van hun zelfhelende en zelfsturende mogelijkheden en hulpbronnen gebruik te maken.
  • De natuurlijke fasen van het veranderingsproces waar het kind en de ouders doorheen gaan om hun doelen te behalen.
  • Je ontwikkelt je doorgroeicompetentie: je leert vaardigheden om ook na de opleiding jezelf te blijven ontwikkelen als professioneel KinderCoach.
Terug
Terug

1. De beste wegwijzer voor het kind

Het kind heeft recht op de beste KinderCoach van Nederland. Dat is iemand die oprecht nieuwsgierig is naar de wereld van het kind: zijn overtuigingen, mogelijkheden, belemmeringen, gevoelens, aanleidingen voor gedrag, klachten en wensen. Iemand die voor en met ieder kind een eigen unieke therapie wil creëren. Zo’n KinderCoach kun jij zijn voor de kinderen die komen in jouw praktijk.  

Wij beschouwen het kind als deskundig op zichzelf. Het kind weet bewust of onbewust wat het echte probleem is, wat de oplossingen zijn en met welke middelen het zijn probleem wil oplossen. Kortom: ‘het kind weet het, kan het en doet het.’ Je aanpak is vraaggestuurd: de vraag van het kind is leidend. Je werkt procesgericht: je coacht het kind door de stappen van zijn eigen veranderingsproces. Van zijn ellende naar zijn geluk. Je maakt gebruik van het beeldend vermogen: trance, visualisatie, imaginatie en alle materialen die in je Integratieve KinderCoachingspraktijk hebt. Zoals verkleedkleren, zwaarden, pistolen, een tent, knuffels, (prenten)boeken, een winkeltje, (hand)poppen en poppenkast, etc. Alles wat nodig is om het zelfhelend vermogen te activeren. Je werkt met allerlei beïnvloedingsinterventies waaronder Speltherapie.

Terug
Terug

3. Wetenschappelijk onderbouwd

Je leert een beroep dat is gestoeld op het wetenschappelijk effectonderzoek (Wampold et al, 2000, 2015). De Nederlandse Academie is gespecialiseerd in kortdurende Integratieve KinderCoaching, KinderCounseling & KinderPsychotherapie, een gewild ‘product’ bij verwijzers en ouders. De bevindingen van onderzoekers zoals Wampold geven aan dat je werkmodellen en interventies niet meer dan 1% bijdragen aan het totale effect van je begeleiding. Het leeuwendeel van het effect wordt door de cliënt (kind) zelf bewerkstelligt. Daarom leren wij je om op directe en indirecte wijze het zelfhelend vermogen van het kind te activeren en te stimuleren. Op deze wijze (her)neemt het kind het gevoel van autonomie, eigenwaarde en daardoor grip op het eigen leven. 

Ondertussen zijn we met deze ontwikkeling aanbeland in de 3e generatie integratieve ontwikkeling in Coaching, Counseling en Psychotherapie. Dit Nieuwe Paradigma in de Veranderkunde is op De Nederlandse Academie ontwikkeld en heeft als kenmerk: volledig client based en outcome measured, positieve psychologie, sturend op het veranderingsproces met behulp van effectieve beïnvloedingstechnieken. Je ontwerpt een uniek actieplan samen met het kind.

Terug
Terug

De visie van pedagoog Janusz Korczak

“Aan de basis van het pedagogisch handelen, ligt het zien met je hart”
Janusz Korczak (1878-1942), één van de belangrijkste grondleggers van de Rechten van Kind.

Het werk van Janusz Korczak is een belangrijke bron van inspiratie op de Nederlandse Academie voor Psychotherapie. In de opleidingen tot KinderCoach Practitioner, Integratieve KinderCounselor en MasterKindertherapeut ECP in Integratieve Psychotherapie staan de Rechten van het Kind en het gedachtegoed van Korczak centraal.

De Academie is het enige opleidingsinstituut in Nederland met een Janusz Korczak Award. Dit is een erkenning en waardering voor de unieke werkwijze op De Academie in professioneel begeleiden van kinderen. Deze werkwijze is geheel Child-Based en gegrond in de 3e generatie integratieve benadering in Coaching, Counseling en Psychotherapie. Naast deze basisattitude in het werken met kinderen leer je in onze opleidingen ook de theoretische concepten en de technieken om dit gedachtegoed op een professionele wijze in de praktijk te brengen. 

Het gedachtegoed van Korczak wordt gekenmerkt door de volgende vijf principes:

  1. Respect voor het kind (als mens) in iedere levensfase.
  2. Een gelijkwaardige relatie tussen volwassene en kind.
  3. Het recht van het kind te zijn zoals het is.
  4. Het recht van het kind op de dag van vandaag.
  5. Het recht van het kind op zijn eigen ontwikkeling.

 

Geen theorie, maar idealen!

Janusz Korczak

Korczak heeft nooit een systematische pedagogiek geformuleerd. Hij heeft zijn gedachten over kinderen vooral tot uiting gebracht in sterk beeldende beschrijvingen van wat er tussen volwassenen en kinderen gebeurt. Zo bevat zijn boek “Hoe houd je van een kind?” veel pedagogische ideeën, die gebaseerd zijn op de talloze ervaringen die Korczak als arts had opgedaan tijdens de vele bezoeken aan gezinnen. Het boek appelleert aan onze eigen waarneming, intuïtie en fantasie. Beter dan via de wetenschap kunnen wij langs deze weg het onbekende kind op het spoor komen, en ontdekken dat het “een perkament” is, dicht beschreven met hele kleine hiërogliefen, die je slechts gedeeltelijk kunt ontcijferen”.
De praktijk en de daarop gebaseerde gevoelens en niet de kennis van theoretische stelsels bepaalden Korczaks omgang met het kind: “vaak schuif ik een theorie terzijde, zelden mijzelf”. Als er één punt uit zijn denken over opvoeding naar voren gehaald moet worden is dat wel het idee van “respect” voor het kind. Korczak geeft aan: 

  • Leer eerst jezelf kennen, voordat je kinderen wilt leren kennen.
  • Kijk eerst wat je zelf kunt, voordat je begint de rechten en plichten van kinderen af te bakenen.
  • Je bent zelf het kind onder al die kinderen dat je vóór alles moet leren kennen, opvoeden en opleiden. Het is een van de meest kwalijke fouten te denken dat pedagogie een wetenschap is die het kind betreft en niet de mens.
  • De opvoeder heeft niet de plicht de verantwoording voor een verre toekomst op zich te nemen, maar hij is wel volledig verantwoordelijk voor de huidige dag.
  • Laten we ervan uitgaan dat we van een krachtige jonge eik een poëtische berk willen maken of van een fragiele berk een robuuste eik. We beginnen te snoeien, te zagen, te breken, te verbuigen – totdat de boom afsterft. Nee… zo’n belachelijke vergissing zouden we bij een boom nooit maken, maar wel bij een kind.

 

Interessante boeken:

• Korczak, J. Het recht van het kind op respect. (vertaling en bewerking R. Görtzen) Amsterdam 2007
• Korczak, J. Hoe houd je van een kind. (vertaling en bewerking R. Görtzen), Amsterdam 2010
• Korczak, J. De republiek der kinderen. (vertaling en bewerking R. Görtzen), Amsterdam 2012

Zie ook de website van de Janusz Korczak Stichting: www.korczak.nl

Terug
Terug

Thema’s in de KinderCoach Basics opleiding

Ongehoorzaamheid

Sommige ouders verbazen zich over het steeds weer opnieuw ongehoorzame gedrag van hun kind. Opmerkelijk genoeg snappen kinderen er zelf ook niks van: “Waarom verpest ik het nou steeds? Ik wil wel braaf doen, maar het lukt niet!”. Hoe kan het toch dat kinderen zo doen? Ze zijn veel liever braaf, want dan is het gezellig en krijgen ze complimentjes. Bovendien vermijden ze door gehoorzaam te zijn de preken, de boze blikken en het gezeur van hun ouders. Toch doen ze het: on-gehoorzaam zijn. 
­Wat is onge­hoor­zaam­heid eigenlijk? Wat zorgt ervoor dat kinderen zich (schijnbaar) genoodzaakt voelen om niet te doen wat jij wilt? En wat maakt het precies zo ergerlijk als een kind ongehoor­zaam is? 

Zeuren

Kinderen zijn wonderlijke wezens in onze volwassen ogen. Hoe vaak we ze vertellen wat ze moeten doen…ze blijven eigenwijs hun eigen unieke manier van leven aan ons demonstreren. Als we zouden begrijpen wat zeuren is en wat ze ermee willen communiceren, komen we met elkaar wellicht wat verder. Wat is zeuren? Allereerst is het een teken van doorzetten. Zeuren is immers herhalen wat je wilt. Achter het gedrag van je kind gaat een hele wereld van kennis, wensen, mededelingen en vragen schuil. 
Kinderen kennen hun ouders door en door. Ze weten precies wie voor wat gevoelig is. Hoe kan het dan dat kinderen blijven zeuren, terwijl ze de negatieve uitkomst allang weten? De meeste ouders reageren geïrriteerd op zeuren. Je zou verwachten dat kinderen door de ervaring met hun ouders, anders gaan communiceren. 

Ruzie maken

Alle kinderen proberen via ruzie contact te zoeken met de ander. Op een nogal onhandige, primitieve manier wordt de communicatie ingezet door het kind. Soms verbaal met scheldwoorden of uitroepen. En soms non-verbaal door iets af te pakken, kapot te maken of te gooien. En dat alles met de bedoeling en de hoop dat wat je kind zelf niet kan, door jou wordt gedaan: contact maken, luisteren, praten, vragen, belangstelling tonen etc. Helaas is ruzie maken een dusdanige primitieve (en vaak destructieve) vorm van contact zoeken, dat het heel wat denk en graafwerk kost voordat duidelijk is wat je kind precies wil. Kinderen, die zomaar tegen je beginnen te schelden, of kinderen, die onverwacht een klap uitdelen, proberen op één of andere manier je gevoelige plek te vinden. En dat is niet om je te pesten (ook al voelt het wel zo), maar gewoon omdat wij, volwassenen dan meteen tot actie over gaan en zelf contact leggen. Eigenlijk is ruzie maken door kinderen een luie vorm van hulp vragen. Heel lastig natuurlijk, want wie heeft er nou zin in zo’n pijnlijke omweg? 

Jij in je rol als (opvoedende) coach

Er is een algemene opvatting die zegt dat kinderen leren door imitatie. Bij jonge kinderen is dat goed te zien. Kleine gedraginkjes waarvan jij jezelf misschien niet eens bewust was, kun je terug zien bij je kind. Stopwoordjes, bewegingen, uitgesproken en onuitgesproken overtuigingen worden overgenomen. Als het waar is dat kinderen vooral door imitatie leren dan is het vanzelfsprekend slim om zelf steeds het goede voorbeeld te geven. Je kind leert van de manier hoe jij met jezelf omgaat, zowel als hoe je met mensen in de buitenwereld omgaat. Hoe reageer je op fouten die jij maakt? Vergevingsgezind of streng veroordelend. Vergaat je wereld als je anders doet dan je van jezelf had verwacht? Hou je van jezelf? Ben je er om jezelf te troosten en liefde te geven? Of ontken en veroordeel je die onbekende kant van jezelf? Er is een uitdrukking die luidt: al naar gelang je inzicht, is je uitzicht. Daaraan wil ik toevoegen: al naar gelang jouw inzicht, is het uitzicht van jouw kind. Hoe liefdevoller jij kunt omgaan met onaangename kanten van jezelf hoe liefdevoller je kind met zichzelf en anderen kan omgaan. 
De onbekende kanten die in jou aanwezig zijn vragen erom om in het licht te mogen komen. Verwelkom ze hartelijk, onderzoek ze, omarm ze en doe wat nodig is om ze de plek te geven waar ze thuis horen. 

Het Pinokkio-model

Liegen, jokken, halve waarheden, een leugentje om bestwil. Iedereen doet het weleens. Volwassenen en kinderen. De leugenaar kan zijn woorden rechtvaardigen met de zin ‘een leugentje om bestwil’ of juist de andere leugenaar veroordelen met de waarschuwing ‘al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel’. Over het algemeen vinden we liegen niet zoals het hoort. Ouders hebben er veel voor over om een kind te verleiden om de waarheid te spreken: “Ik word niet boos, als je me maar de waarheid vertelt.” Mensen die consequent liegen bemoeilijken het contact, doordat je geen afspraken met ze kunt maken op basis van gelijkwaardigheid. Daarbij kan een goede leugenaar alles verdraaien. Daardoor lijkt het dat de ander het verkeerd doet of op z’n minst zich vergist. De enige mogelijkheid om te overleven in de buurt van een beroepsleugenaar is dicht bij je eigen waarheid blijven.

Gewelddadige kinderen worden geweldige kinderen

Agressie onder kinderen is op dit moment een groot probleem. Niet alleen op school, maar ook thuis kunnen bepaalde kinderen het zichzelf en hun huisgenoten behoorlijk zwaar maken. Door TV-programma’s als de Supernanny zou je bijna denken dat met streng opvoeden en een straffende aanpak agressieve kinderen zich snel aanpassen om vervolgens blije, opgewekte volwassenen te worden. Iedere ouder, die een bovenmatig agressief kind thuis heeft, weet dat de gedragsmatige aanpak met straffen en belonen niet werkt. Slechts een paar weken heeft het straf-en-beloningssysteem  effect, voordat het kind alweer ‘immuun’ blijkt te zijn. Uitgeputte ouders blijft nog maar één ding over: het kind te isoleren van de rest van de familie met de opdracht: “Schiet op! Naar je kamer!”. Van enig ontzag (omschreven in de Van Dale als ‘eerbiedige vrees’) voor jou als ouder is geen sprake. Laat staan dat je kind enige vorm van respect heeft (omschreven in de Van Dale als ‘eerbied uit hoogachting’) De ouders murw, het agressieve kind mokkend op zijn kamer (als dat al lukt) en de andere kinderen stilletjes, teruggetrokken in de hoop dat zij niet weer slachtoffer en/of getuige zullen zijn van het geweld van hun broer of zus. De hele familie loopt op eieren om het ‘dader-kind’ niet te provoceren. Wie weet lukt het dan om één dag geen agressieve uitbarstingen of lichamelijk geweld mee te maken. Wanneer je dit leest en je kind hierin herkent, weet dan dat je niet alleen bent en er een liefdevolle, effectvolle oplossing is.

Terug
Terug

"*" geeft vereiste velden aan

Welkom, we helpen je graag!

Vertel ons meer over jouw vraag of wens, zodat we de juiste persoon kunnen inschakelen om je te helpen. Laat ons ook weten wanneer het voor jou het beste uitkomt om contact te hebben.

Naam*

Geef aan over welk gebied of opleiding je vraag gaat.
Wil je een persoonlijk advies?
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Terug
Terug

Inschrijven KinderCoach Basics

Terug
Terug

Reserveren

KinderCoach Basics

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden

Waarom je een opleidingsplaats reserveert
Je reserveert een plaats in de opleiding of training omdat je serieus geïnteresseerd bent en niet het risico wil lopen dat de opleiding al vol is wanneer je inschrijft. Je hebt nu nog even de tijd om e.e.a. uit te zoeken of te regelen. De reservering is gratis en vrijblijvend. We sturen je bijtijds een e-mailbericht om te vragen of je nog van je reservering gebruik wil maken. Zodra je hebt besloten om echt mee te doen, laat het ons zo spoedig mogelijk weten door middel van je inschrijving via de website. Zorg dat je ieder geval tot een maand voor de eerste lesdag weet of je het wel of niet gaat doen. Daarna kunnen we helaas je plaats in de opleiding niet meer garanderen.

Naam*
Adres*
Hidden
Hidden

Terug
Terug

Schrijf je in voor

KinderCoach Basics

Start: maandag 9 september 2024 | Investering €450

Terug
Terug