GZ-Supervisor

2-jarige post-hbo/wo beroepsopleiding
Erkend door LVSC en CPION

Kom levend leren!

GZ-supervisor worden in de Geestelijke Gezondheidszorg of Jeugdgezondheidszorg? Je ontwikkelt deskundigheid om het beroepsgerichte leerproces te begeleiden van mensen die met mensen werken. Je steunt anderen in de integratie van persoonlijk en professioneel denken, voelen, willen en handelen. En je leert jouw supervisanten zowel creatief als methodisch om te gaan met taken en verantwoordelijkheden die het beroep van GZ-hulpverlener met zich meebrengt.

 

Gratis reserveren?

Kijk verder, Kom verder Download de Studiegids

GZ-Supervisor: wat levert het je op?

Na afloop van de opleiding beschik je over deskundigheid in de professionalisering van beroepen waarbij persoonlijke interactie een kerngegeven is. Je beschikt over methodische bekwaamheid en het vermogen tot het organiseren van supervisie.

Wat is GZ-Supervisie?

De supervisor in opleiding (SIO) brengt de eigen ervaringen met supervisanten in als leermateriaal, gerelateerd aan de verschillende fasen in het supervisieproces. Tijdens de rollenspelen of casuïstiekbespreking wordt er gereflecteerd op het eigen handelen als supervisant en op het samen leren (leren) als opleidingsgroep. Het leren wordt gekaderd met behulp van theoretische modellen en er wordt met name gewerkt op basis van Thema Gecentreerde Interactie (TGI), ook wel Levend Leren genoemd. De deelnemers worden zich zo stap voor stap bewust van de methodische aspecten van hun eigen handelen. Ze zijn om beurten procesbegeleider bij de besprekingen en de oefeningen. De docent organiseert het leren en het reflecteren op meta-niveau. Op basis daarvan wordt steeds onderzocht hoe het leren leren het beste vorm kan krijgen.

Inhoud

In deze opleiding is de verhouding tussen theorie en praktijk 50 – 50. De bijeenkomsten hebben een practicumkarakter en bewegen zich rond een afgebakend thema, waarvoor thuis de nodige literatuur is bestudeerd. Tijdens het practicum wordt geoefend met didactische werkvormen, zoals dialoog, inbrengen van casuïstiek, rollenspel, reflectie op de groepsdynamiek, verbinding tussen casuïstiek en literatuur, schrijven van een Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) en het schrijven en bespreken van een afstudeerwerkstuk.

Voor wie?

Voor professionals in de geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) met een afgeronde hbo/wo- of vo-opleiding, die het beroepsgerichte leerproces van ‘mensen die met mensen werken’ begeleiden of willen begeleiden.

Praktische informatie

Studieduur

2 jaar

 

Lesdata en –tijden

2019 | lesdata volgen

 

Locatie

De Nederlandse Academie, Amsterdam

 

Toelating

Vereiste vooropleiding: Bachelor of Master degree of equivalent.
Voorsupervisie bij een LVSC erkend supervisor is één van de toelatingsvoorwaarden. Intake vereist.

 

Investering

De kosten voor deze opleiding bedragen € 2575 per jaar. De leersupervisie is hierbij inbegrepen.

 

Certificering

Certificaat als bewijs voor gevolgde na- en bijscholing.

 

Erkenning

Erkend door LVSC en CPION.

Wat is GZ-Supervisie?

De supervisor in opleiding (SIO) brengt de eigen ervaringen met supervisanten in als leermateriaal, gerelateerd aan de verschillende fasen in het supervisieproces. Tijdens de rollenspelen of casuïstiekbespreking wordt er gereflecteerd op het eigen handelen als supervisant en op het samen leren (leren) als opleidingsgroep. Het leren wordt gekaderd met behulp van theoretische modellen en er wordt met name gewerkt op basis van Thema Gecentreerde Interactie (TGI), ook wel Levend Leren genoemd. De deelnemers worden zich zo stap voor stap bewust van de methodische aspecten van hun eigen handelen. Ze zijn om beurten procesbegeleider bij de besprekingen en de oefeningen. De docent organiseert het leren en het reflecteren op meta-niveau. Op basis daarvan wordt steeds onderzocht hoe het leren leren het beste vorm kan krijgen.

Inhoud

In deze opleiding is de verhouding tussen theorie en praktijk 50 – 50. De bijeenkomsten hebben een practicumkarakter en bewegen zich rond een afgebakend thema, waarvoor thuis de nodige literatuur is bestudeerd. Tijdens het practicum wordt geoefend met didactische werkvormen, zoals dialoog, inbrengen van casuïstiek, rollenspel, reflectie op de groepsdynamiek, verbinding tussen casuïstiek en literatuur, schrijven van een Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) en het schrijven en bespreken van een afstudeerwerkstuk.

Voor wie?

Voor professionals in de geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) met een afgeronde hbo/wo- of vo-opleiding, die het beroepsgerichte leerproces van ‘mensen die met mensen werken’ begeleiden of willen begeleiden.

Praktische informatie

Studieduur

2 jaar

 

Lesdata en –tijden

2019 | lesdata volgen

 

Locatie

De Nederlandse Academie, Amsterdam

 

Toelating

Vereiste vooropleiding: Bachelor of Master degree of equivalent.
Voorsupervisie bij een LVSC erkend supervisor is één van de toelatingsvoorwaarden. Intake vereist.

 

Investering

De kosten voor deze opleiding bedragen € 2575 per jaar. De leersupervisie is hierbij inbegrepen.

 

Certificering

Certificaat als bewijs voor gevolgde na- en bijscholing.

 

Erkenning

Erkend door LVSC en CPION.

Margot de Cock Opleidingsadviseur, Integratieve Therapeut ECP, Leertherapeut

Wil je meer weten?

Bel mij voor meer informatie of mail me voor een persoonlijk adviesgesprek.

Sfeer proeven? Kom naar ons Open Huis.

Studiegids downloaden

GZ-Supervisor

Terug
Terug

Reserveren

GZ-Supervisor

  • Waarom je een opleidingsplaats reserveert
    Je reserveert wanneer je serieus overweegt om deze training of opleiding te doen. Dan ben je verzekerd van een opleidingsplaats. Je hebt dan nog tijd om e.e.a. uit te zoeken of te regelen. De reservering is gratis en vrijblijvend. Wanneer de opleiding vol raakt, vragen we je of je nog van je reservering gebruik wilt maken.

Terug
Terug