2-jarige post-hbo/wo beroepsopleiding
Erkend door LVSC en CPION
GZ-supervisor worden in de Geestelijke Gezondheidszorg of Jeugdgezondheidszorg? Je ontwikkelt deskundigheid om het beroepsgerichte leerproces te begeleiden van mensen die met mensen werken. Je steunt anderen in de integratie van persoonlijk en professioneel denken, voelen, willen en handelen. En je leert jouw supervisanten zowel creatief als methodisch om te gaan met taken en verantwoordelijkheden die het beroep van GZ-hulpverlener met zich meebrengt.
Na afloop van de opleiding beschik je over deskundigheid in de professionalisering van beroepen waarbij persoonlijke interactie een kerngegeven is. Je beschikt over methodische bekwaamheid en het vermogen tot het organiseren van supervisie.
De supervisor in opleiding (SIO) brengt de eigen ervaringen met supervisanten in als leermateriaal, gerelateerd aan de verschillende fasen in het supervisieproces. Tijdens de rollenspelen of casuïstiekbespreking wordt er gereflecteerd op het eigen handelen als supervisant en op het samen leren (leren) als opleidingsgroep. Het leren wordt gekaderd met behulp van theoretische modellen en er wordt met name gewerkt op basis van Thema Gecentreerde Interactie (TGI), ook wel Levend Leren genoemd. De deelnemers worden zich zo stap voor stap bewust van de methodische aspecten van hun eigen handelen. Ze zijn om beurten procesbegeleider bij de besprekingen en de oefeningen. De docent organiseert het leren en het reflecteren op meta-niveau. Op basis daarvan wordt steeds onderzocht hoe het leren leren het beste vorm kan krijgen.
In deze opleiding is de verhouding tussen theorie en praktijk 50 – 50. De bijeenkomsten hebben een practicumkarakter en bewegen zich rond een afgebakend thema, waarvoor thuis de nodige literatuur is bestudeerd. Tijdens het practicum wordt geoefend met didactische werkvormen, zoals dialoog, inbrengen van casuïstiek, rollenspel, reflectie op de groepsdynamiek, verbinding tussen casuïstiek en literatuur, schrijven van een Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) en het schrijven en bespreken van een afstudeerwerkstuk.
Voor professionals in de geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) met een afgeronde hbo/wo- of vo-opleiding, die het beroepsgerichte leerproces van ‘mensen die met mensen werken’ begeleiden of willen begeleiden.
2 jaar
2019 | lesdata volgen
De Nederlandse Academie, Amsterdam
Vereiste vooropleiding: Bachelor of Master degree of equivalent.
Voorsupervisie bij een LVSC erkend supervisor is één van de toelatingsvoorwaarden. Intake vereist.
De kosten voor deze opleiding bedragen € 2575 per jaar. De leersupervisie is hierbij inbegrepen.
Certificaat als bewijs voor gevolgde na- en bijscholing.
Erkend door LVSC en CPION.
De supervisor in opleiding (SIO) brengt de eigen ervaringen met supervisanten in als leermateriaal, gerelateerd aan de verschillende fasen in het supervisieproces. Tijdens de rollenspelen of casuïstiekbespreking wordt er gereflecteerd op het eigen handelen als supervisant en op het samen leren (leren) als opleidingsgroep. Het leren wordt gekaderd met behulp van theoretische modellen en er wordt met name gewerkt op basis van Thema Gecentreerde Interactie (TGI), ook wel Levend Leren genoemd. De deelnemers worden zich zo stap voor stap bewust van de methodische aspecten van hun eigen handelen. Ze zijn om beurten procesbegeleider bij de besprekingen en de oefeningen. De docent organiseert het leren en het reflecteren op meta-niveau. Op basis daarvan wordt steeds onderzocht hoe het leren leren het beste vorm kan krijgen.
In deze opleiding is de verhouding tussen theorie en praktijk 50 – 50. De bijeenkomsten hebben een practicumkarakter en bewegen zich rond een afgebakend thema, waarvoor thuis de nodige literatuur is bestudeerd. Tijdens het practicum wordt geoefend met didactische werkvormen, zoals dialoog, inbrengen van casuïstiek, rollenspel, reflectie op de groepsdynamiek, verbinding tussen casuïstiek en literatuur, schrijven van een Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) en het schrijven en bespreken van een afstudeerwerkstuk.
Voor professionals in de geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) met een afgeronde hbo/wo- of vo-opleiding, die het beroepsgerichte leerproces van ‘mensen die met mensen werken’ begeleiden of willen begeleiden.
2 jaar
2019 | lesdata volgen
De Nederlandse Academie, Amsterdam
Vereiste vooropleiding: Bachelor of Master degree of equivalent.
Voorsupervisie bij een LVSC erkend supervisor is één van de toelatingsvoorwaarden. Intake vereist.
De kosten voor deze opleiding bedragen € 2575 per jaar. De leersupervisie is hierbij inbegrepen.
Certificaat als bewijs voor gevolgde na- en bijscholing.
Erkend door LVSC en CPION.
Dit is een voorbeeld van een carrousel
Bel mij voor meer informatie of mail me voor een persoonlijk adviesgesprek.
Sfeer proeven? Kom naar ons Open Huis.