Corona: ‘Al onze lessen, intervisie-, leertherapie- en supervisiebijeenkomsten gaan gewoon door, virusvrij Online.’

Online workshop I Halve klassen, hele kinderen en nieuwe dynamiek in je groep

woensdag 3 juni 20.00 – 21.30 uur

Een gelukkige lesgroep: kan dat?

De leerlingen in je klas zijn mensen. Mensen in een jong lichaam, die sociaal vaardig en emotioneel intelligent dienen te worden. Sociaal vaardig, zodat kinderen weten hoe ze met elkaar gelukkig zijn in de klas, contact maken en respectvol met een ander mens omgaan.

 

En emotioneel intelligent, zodat een kind emoties bij zichzelf en de ander (h)erkent, weet hoe erop te reageren en liefdevol met de ander en zijn gevoeligheden omgaat.

Wat krijg je & wat kost het

 In de workshop krijg je:

  • in het belang van creativiteit: tekenen, knutselen, zingen & muziek en buiten de gebaande paden denken en doen.
  • Een ervaring uit de map De 7 sleutels van EmoE (lesmap bij de opleiding tot EmoE-trainer), waarmee je kinderen op een creatieve manier helpt emotioneel intelligent te worden.
  • Een kindgerichte techniek, om beter met het kind te communiceren en daardoor dieper contact te hebben.
  • Tips om de eerste stappen naar verandering te zetten in jouw klas.
  • Het boek 'Gelukkige kinderen in een gelukkige klas' van ontwikkelaar Integratieve Kindertherapie Charlotte Visch t.w.v. € 27,95.
  • Kosten: € 50,- all-in.
  • Beperkt aantal plaatsen, geef je snel op. 

Wat levert de workshop op? 

Je kunt meteen de volgende dag met je ervaringen uit de workshop aan de slag in jouw klas. Je kunt dat niet alleen en je hoeft het niet alleen. Je zet samen met de kinderen een eerste stap naar de gelukkige klas. 

 

Gelukkig voelen

 

Onze visie over
Gelukkig voelen

“Gelukkige kinderen leren meer dan ongelukkige kinderen. Gelukkige kinderen doen lief, leuk en gezellig; ongelukkige kinderen verstoren de les, zijn grensoverschrijdend of zijn juist ‘onzichtbaar en ongrijpbaar’.

 

Gelukkige kinderen maken hun eigen gelukkige toekomst. Jouw aanwezigheid in de klas kan daar een grote bijdrage aan leveren.

 

Sir Ken Robinson: “Als je onderwijs ziet als voorbereiding op iets wat later plaatsvindt, kun je voorbijgaan aan het feit dat de eerste zestien of achttien jaar van iemands leven geen repetitie zijn. Jonge mensen leiden hun leven nu.” 

 

Voor wie is deze workshop? 

Voor leerkrachten, die vinden dat kinderen er recht op hebben om gelukkig te zijn op een gelukkige school. En die zich willen en durven verplaatsen in de belevingswereld van het kind.

 

Voor leerkrachten, die creativiteit op alle mogelijke manieren willen integreren in de lesdag om zo de kinderen te helpen emotioneel intelligent te worden.

 

Voor de leerkracht, die begrijpt dat het ontwikkelen van emotionele intelligentie bij kinderen niet een apart lesje is. Voor de leerkracht die doorvoelt dat een gelukkige groep staat en valt bij een gelukkige leerkracht.

De trainers 

De trainers voeren een eigen praktijk in Integratieve Kindertherapie en zijn aangesloten bij het Child Consult Collectief van Charlotte Visch in Amsterdam. Zij studeren in het laatste jaar van hun opleiding tot MasterKinderTherapeut ECP in Integratieve Psychotherapie. 

 

Wendela Oosthoek is pedagoog, EMOE trainer en Master Kindertherapeut ECP.

 

Maaike van der Velden is Masterkindertherapeut ECP i.o.,OpvoedCoach en EmoE-trainer

Waarom ben je zo blij met de EmoE opleidingen?

 

Margot de Cock Opleidingsadviseur, Integratieve Therapeut ECP, Leertherapeut

Wil je meer weten?

Bel mij voor meer informatie of mail me voor een persoonlijk adviesgesprek.

Sfeer proeven? Kom naar ons Open Huis.

Emotionele Educatie: de EmoE-training

Uitgangspunten van EmoE in de klas
Dwars door alle levels, leeftijden van de kinderen en de emotionele ontwikkeling van de groep gebruik je de volgende uitgangspunten om de kinderen te leiden:

  • Allen voor één en één voor allen: heeft één kind een probleem, dan hebben alle kinderen zorg (geen verantwoordelijkheid) voor dit kind
  • De kinderen brengen elkaar niet in gevaar: niet lichamelijk (knijpen, slaan, schoppen etc.) en niet psychisch (schelden, vernederen, etc.)
  • Oprechte nieuwsgierigheid is de basis waarop de kinderen, de ouders en de leerkracht met elkaar omgaan
  • De leerkracht is onderdeel van de groep en gelijkwaardig aan kinderen en ouders, maar is hoger in rang betreffende kennis, vaardigheden en attitude in de klas. Gelijkwaardig, maar natuurlijk niet gelijk! 
  • De leerkracht demonstreert actief (en ontspannen) alle zeven ‘zelfjes’ in het contact met kinderen en ouders. 
  • De leerkracht demonstreert als mens en vanuit moreel besef aan de kinderen hoe een gezonde, warme en liefdevolle omgang met elkaar tot een warm klassenklimaat leidt. En tot een gelukkig leven. 
  • De leerkracht is consequent in contact maken en benadert ieder kind als een uniek persoon met unieke wensen en behoeften. Géén gelijke monniken, gelijke kappen meer!
Terug
Terug

Reserveren

Online workshop I Halve klassen, hele kinderen en nieuwe dynamiek in je groep

  • Waarom je een opleidingsplaats reserveert
    Je reserveert wanneer je serieus overweegt om deze training of opleiding te doen. Dan ben je verzekerd van een opleidingsplaats. Je hebt dan nog tijd om e.e.a. uit te zoeken of te regelen. De reservering is gratis en vrijblijvend. Wanneer de opleiding vol raakt, vragen we je of je nog van je reservering gebruik wilt maken.

Terug
Terug

Schrijf je in voor

Online workshop I Halve klassen, hele kinderen en nieuwe dynamiek in je groep

Start: woensdag 3 juni 2020 | Investering €50

Terug
Terug